lördag 13 september 2008

Skön dag

Idag har jag en sån där skön dag. Jag jobbade visserligen på förmiddagen men nu, nu njuter jag i fulla drag av ledighet! Jag har nyss kommit in från trädgården, där jag har plockat in de sista(?) sommarblommorna. De är jättemysigt att klä upp alla bord och bänkar med blombuketter från trädgården.

Dessutom är hela familjen samlad hemma igen över helgen, å de är också jätteskönt! Veckan har gått bra ändå tillslut.. även om inledningen av den var tung. Dotterns vecka har också gått bra på nya skolan.
Mitt iveckan, på onsdagen fick vi träffa henne iaf. Vi hade köpt biljetter till Kirk Franklins 1.a sverigebesök i Örebro. Så hon hoppade på bussen på vägen dit och följde med dit. Vilken läcker upplevelse det var med Kirks konsert! Grymt häftigt! Han fick visst mersmak han med, liksom jag, så han kommer nog till Sverige igen, nästa år, om vi har tur! Missa inte det!

Scrappandet står pinsamt stilla för mig nu, så jag har inget jag kan visa dig nu, vilket känns lite blekt med tanke på andra bloggar... Så istället lägger jag ut några bilder jag hittade i arkiven. Det är kort jag gjort till en del uppvaktningar vi hade i maj i år.

Håll till godo...





















3 kommentarer:

ElinEriksson sa...

Tjena Syllan!

Vad kul att du också har börjat blogga. Först för att dela med dig av alla fina kort, för när jag väl skall göra kort så står det helt stilla och den där kortstugan.se har jag scannat av många gånger och hunnit tröttna på... Men extra kul att du bloggar lite mera om er och livet. Det är så sällan man är hem numera och också så sällan vi träffas, men nu ska jag minsann hålla koll på er :)
Kul också att J har kommit in på skolan! Hörde det av mamma. Och det där med att lämna första barnet tror jag du kan prata mycket med henne om... Det kan inte vara lätt det förstår jag, och lika mycket som mamma grät när hon lämnade mig i Rinkeby första gången, lika mycket grät jag varje natt när jag skulle somna. Men man vill inte visa det för man vill se om man klarar sig, och det gick ju bra för oss så jag vet att det kommer att gå bra för er också!
Hälsa till alla där i Östanå så hoppas jag att vi ses snart.

Kram Elin
Ps. Emma å jag funderar på att åka hem helgen den 17-19 okt. Kanske kan träffas då!?

Sylvia sa...

Haha! Va kul att du uppskattar mitt bloggeri :) Det är faktiskt kul,ju! Ja, vi måste försöka få till en stund när ni kommer hem! Har inte sett er på länge!!! Hälsa Emma å!
Kramisar

Monica sa...

Hoppas att du mår bra och att du har en fin höst.